Spletne strani manj obiskane in manj klikane, odkar je Google v brskalnik integriral povzetke

Povzetek prispevka na RTV SLO MMC

Nedavne študije podjetja Authoritas in Pew Research Center opozarjajo, da uporabniki vedno pogosteje dobijo informacije iz povzetkov, ki jih ustvarja umetna inteligenca, še preden kliknejo na spletno stran. To naj bi pomembno zmanjšalo obisk spletnih strani.

Kot odgovor na Chat GPT je Google v iskalnik uvedel funkcijo AI Overview, ki na vrhu poizvedbe prikazuje povzetek. Po podatkih Authoritasa lahko spletna stran, ki je bila prej prva med rezultati, izgubi do 79 % prometa, če se njen rezultat pojavi pod povzetkom. Poleg tega se v povzetkih pogosto bolj izpostavlja vsebine YouTuba.

Tudi raziskava Pew Research kaže, da uporabniki ob prikazu AI-povzetka redkeje klikajo naprej: le 1 % klikne na vir povzetka in 8 % na klasične zadetke, 26 % pa po ogledu povzetka kar konča brskanje. To je problematično, saj povzetki še vedno lahko vsebujejo napake.

Google te ugotovitve zavrača in trdi, da prometa spletnih strani ni manj, temveč da AI pomaga ustvarjati nove priložnosti za raziskovanje vsebin. Študije označuje za nereprezentativne in metodološko pomanjkljive.

Kljub temu pa nekateri založniki, kot MailOnline, že poročajo o znatnem padcu klikov iz iskalnika — tudi do več kot 50 %.