Urad informacijskega pooblaščenca Združenega kraljestva je ugotovil, da je platforma TikTok morda obdelovala podatke otrok, mlajših od 13 let, brez ustreznega soglasja, kar naj bi počela več kot dve leti (od maja 2018 do julija 2020). Urad o zadevi še ni sprejel dokončnih zaključkov.
TikTok naj bi med majem 2018 in julijem 2020 kršil zakonodajo Združenega kraljestva o varstvu podatkov, in sicer:
- obdeloval podatke otrok, mlajših od 13 let, brez ustreznega soglasja staršev,
- svojim uporabnikom ni zagotovil ustreznih informacij na jedrnat, pregleden in lahko razumljiv način,
- obdeloval je podatke posebne kategorije, brez pravne podlage za to.
Po podatkih Ofcoma 44 % osem do dvanajst letnikov v Združenem kraljestvu uporablja TikTok, kljub temu, da politika podjetja prepoveduje uporabo mlajšim od 13 let.
Informacijski pooblaščenec John Edwards je dejal: »Vsi želimo, da bi se otroci lahko učili in izkusili digitalni svet, vendar z ustrezno zaščito zasebnosti podatkov. Podjetja, ki ponujajo digitalne storitve, imajo zakonsko dolžnost vzpostaviti to zaščito, vendar je naše začasno mnenje, da TikTok ni izpolnil te zahteve.«
TikTok je sicer uvedel številne funkcije za izboljšanje zasebnosti in varnosti na spletni platormi, vključno z možnostjo za starše, da povežejo svoje račune z računi svojih otrok, in onemogočanjem neposrednega sporočanja za mlajše od 16 let.
Toda Edwards je odločen: »Jasno sem povedal, da naše delo za boljšo zaščito otrok na spletu vključuje sodelovanje z organizacijami, vendar bo po potrebi vključevalo tudi izvršilne ukrepe. Trenutno poteka šest preiskav podjetij, ki ponujajo digitalne storitve, ki po našem prvotnem mnenju niso prevzele svojih odgovornosti za varnost otrok dovolj resno.«
Pretekle akcije:
- Leta 2019 je Zvezna komisija za trgovino podjetju naložila rekordno kazen v višini 5,7 milijona dolarjev zaradi napačnega ravnanja s podatki otrok. Zaradi podobnih razlogov je bilo kaznovano podjetje v Južni Koreji.
- Julija je trgovinski odbor ameriškega senata glasoval za odobritev ukrepa, ki bi zvišal starost otrok, ki so deležni posebne zaščite zasebnosti na spletu, in sicer na 16 let. Prepovedal je tudi ciljano oglaševanje otrokom brez privolitve.
Vir.
Preberite še: