Ker je Valentinovo praznik vseh zaljubljenih in je povezan z našimi srci, na OŠ Božidarja Jakca v Ljubljani, že enajsto leto zapored, organiziramo na Valentinovo za učence 9. razreda naravoslovni dan, ki smo ga poimenovali »Vse o srcu«. Učenci na ta dan delajo štiri šolske ure v skupinah, ki so jim na voljo glede na njihove interese in zmožnosti.
Vsi učenci so se udeležili enournega predavanja o srcu, ki ga je vodila ga. Brigita Valenčič iz Društva za zdravje srca in ožilja Slovenije. Ga. Valenčič je učencem predstavila dejavnike, ki krepijo srce in ožilje (zdrava uravnotežena mešana prehrana z veliko vitaminov in mineralov ter balastnih snovi, redno uživanje tekočin, vsaj 5 dnevnih obrokov, hrana ne sme biti preveč slana in mastna, redna telesna aktivnost in počitek).
Učence je seznanila tudi z dejavniki, ki ogrožajo srce in ožilje (prevelika telesna teža, zvišan holesterol, telesna nedejavnost, zvišan krvni sladkor, zvišan krvni tlak, čezmerno pitje alkohola in kajenje). Izvedeli so kakšen utrip imajo nekatere živalske vrste, koliko krvi načrpa človeško srce v svojem življenju, kakšen je maksimalni srčni utrip in še mnogo drugih zanimivosti.
Prva skupina je izdelala Gregorjeve ptičke in spoznavala razlike med Valentinovim in Gregorjevim.
Druga skupina učencev se je seznanila z varovalnimi živili in pripravila Valentinov zajtrk iz varovalnih živil.
Tretja skupina je izdelala lične škatlice, v katerih so bila lepa sporočila in misli o ljubezni.
Četrta skupina učencev je na likovni delavnici ustvarjala iz gline na temo ljubezni. Naslikali pa so tudi sošolko v naravni velikosti in ji vrisali srce.
Peta skupina učencev je spoznala osnovne pojme, ki jih srečujemo v športu, o srčnem utripu. Seznanili so se tudi z merilniki srčnega utripa in krvnega pritiska in izvedli meritve utripa v mirovanju in v gibanju. Pogovarjali so se o hrani kot viru energije in izračunali, koliko energije bi porabili v mirovanju.
Učenci šeste skupine so v računalniški učilnici izdelali PPT predstavitve o obolenjih srca in ožilja ter o prvi pomoči ob srčnem zastoju.
Po delu v skupinah so se učenci zbrali v učilnici, kjer je sledilo poročanje po skupinah. Vsaka skupina je predstavila svoje delo (izdelke, plakate, PPT predstavitve, škatlice s sporočili), nato je sledila degustacija Valentinovega varovalnega zajtrka. Učenke in učenci, ki so sodelovali v projektu so s svojim delom znova dokazali, da imajo ideje in različne talente ter se radi učijo in znajo sodelovati.
Glede na vsakoletni pozitiven odziv učencev in učenk se vsako leto trudimo dodajati in spreminjati vsebine, ki jih zanimajo in so povezane s srcem, zdravjem in ljubeznijo ter ne pokrivajo samo naravoslovnega področja.
Pripravila prof. gosp. in biologije Elvira Sušec
Ljubljana, 14. 2. 2013